Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Józefów nad Wisłą

Logo - Urząd Miasta Józefów nad Wisłą
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego, Działalności Gospodarczej i Ochrony Środowiska
Kierownik
Adres komórki
,
Informacje dodatkowe

Do zadań Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej Rolnictwa i Ochrony Środowiska: 
1) w zakresie inwestycji: 
a) przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze stanu technicznego realizacji robót budowalno - montażowych, remontów, rozbiórek 
b) przygotowywanie terenów budowlanych i współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi inwestycje na terenie gminy 
c) sprawowanie administracyjnego nadzoru nad prawidłowym i sprawnym przygotowaniem oraz przebiegiem procesów inwestycyjnych, w tym: 
- koordynacja spraw związanych z zamówieniem, transportem i prawidłowym zabezpieczeniem materiałów pod inwestycje drogowe, gazowe, liniowe i kubaturowe. 
- nadzór nad uruchomieniem i rozliczeniem materiałów powierzonych wykonawcom przez urząd gminy – współpraca z księgowością, inspektorem nadzoru. 
d) współdziałanie ze społecznymi komitetami w zakresie: 
- załatwianie problemów formalno – prawnych związanych z przygotowaniem inwestycji kubaturowych, gazowych i drogowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 
- konfrontacja zakupów materiałowych z normami zużycia. 
- rozliczenie rzeczowo – finansowe każdego etapu inwestycji, w tym udziału mieszkańców w ramach czynów społecznych. 
- przekazywanie zakupów materiałowych na inwestycje czynowe dokonywanych przez Urząd Gminy w miejsca ustalone przez zebrania mieszkańców, bądź społeczne komitety i sporządzanie na tą okoliczność stosownych notatek służbowych 
- przekazywanie zgromadzonych materiałów wykonawcom w obecności przedstawicieli społecznych komitetów i sporządzanie na ta okoliczność stosownych dokumentów. 
e) przestrzeganie nakazów i zakazów ochrony środowiska przy podejmowaniu decyzji o lokalizacji inwestycji, 
f) wyposażanie gruntów wchodzących do zasobów w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu 
g) przygotowywanie projektów uchwał o ustaleniu granic gruntów przeznaczonych pod zorganizowane budownictwo wielorodzinne, wykładanie projektów uchwał do wglądu zainteresowanych osób, rozpatrywanie złożonych wniosków, uwag i zastrzeżeń. 
h) przygotowywanie projektów uchwał o ustaleniu granic gruntów przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne, wszczęcie i prowadzenie postępowania w tym przedmiocie. 
i) nadzór nad pracami budowlanymi prowadzonymi w urzędzie gminy oraz jednostkach organizacyjnych gminy.
2) w zakresie zagospodarowania przestrzennego: 
a) prowadzenie toku formalno – prawnego w sprawach planowania przestrzennego. 
b) dokonywanie analizy napływających wniosków o sporządzenie lub zmianę planu miejscowego i występowanie do rady o podjęcie stosownych rozstrzygnięć. 
c) wykonywanie prac i czynności związanych z uchwaleniem planu miejscowego: 
d) przedkładanie radzie gminy projektu planu miejscowego, po uprzednim ogłoszeniu o terminie sesji rady. 
e) przedkładanie uchwalonego planu miejscowego odpowiednim organom administracji rządowej i samorządowej. 
f) udostępnianie planu miejscowego do wglądu zainteresowanym osobom i instytucjom, sporządzanie wypisów i wyrysów z planu. 
g) prowadzenie rejestru aktualnych planów miejscowych, gromadzenie materiałów i dokumentów związanych z planowaniem przestrzennym. 
h) przedkładanie propozycji ustalenia opłat na rzecz gminy z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia bądź zmiany planu miejscowego. 
i) wypłacanie odszkodowań, wykupywanie lub zmiana nieruchomości, z których korzystanie stało się w wyniku uchwalenia lub zmiany planu miejscowego, niemożliwe lub istotnie ograniczone. 
j) wypłacanie odszkodowań właścicielom zbywającym nieruchomość, których wartość w wyniku uchwalenia lub zmiany planu miejscowego spadła, bądź ustalenie wysokości opłat na rzecz gminy, gdy wartość nieruchomości wzrosła. 
k) negocjowanie z przedstawicielami administracji rządowej warunków wprowadzania zadań rządowych do planów miejscowych. 
l) występowanie do administracji rządowej o odszkodowanie za szkody będące skutkiem odstąpienia od realizacji zadań rządowych wprowadzonych do planów miejscowych. 
ł) występowanie do administracji rządowej o partycypację w kosztach planów miejscowych opracowywanych dla obszarów poddanych ochronie. 
m) nadzór na sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, przedkładanie studium do zatwierdzenia właściwym organom, przygotowywanie projektów uchwały w tym przedmiocie. 
3) w zakresie gospodarki komunalnej:
a) wykonywanie postanowień uchwały Rady Gminy w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie. 
b) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo Energetyczne (Dz.U.Nr 54, poz. 348 z późniejszymi zmianami). 
c/ planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy, 
d) planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy, 
e) zapewnienie finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy w odniesieniu do których gmina jest zarządcą, 
f) przygotowywanie projektów założeń oraz planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie gminy. 
g) prowadzenie spraw gospodarki komunalnymi lokalami mieszkalnymi i innych spraw z zakresu zaspakajania potrzeb mieszkaniowych,
h) tworzenie zasobu mieszkaniowego Gminy i gospodarowanie nim oraz dbałość o prawidłowe zarządzanie oraz współdziałanie z zarządcą (ZGKiM),
i) realizacja Uchwał Rady dotyczących zasad i trybu zaspakajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy,
j) współpraca i reprezentacja interesów Gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
k) prowadzenie spraw związach z dodatkami mieszkaniowymi
l) przygotowywanie projektów uchwał określających kryteria przeznaczenia do sprzedaży lokali w domach stanowiących własność gminy. 
ł) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów. 
m) oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi. 
k) organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi. 
n) organizowanie frontu robót bezrobotnych zatrudnionych w ramach umów z Powiatowym Urzędem Pracy. 
4) wydawanie zezwoleń na mocy ustawy o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób (Dz. U. Nr 141, poz. 942 z 1991 r. z późn. zm.) 
5) organizowanie i koordynowanie prac związanych z uruchomieniem targów i targowisk. 
6) w zakresie prawa łowieckiego: 
a) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa. 
b) przeznaczanie kwot otrzymanych z czynszu dzierżawnego za obwód łowiecki na cele społeczne gminy oraz na hodowlę i ochronę zwierzyny. 
c) współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy, w szczególności zaś w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie. 
7) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne.
8) nadzór nad prowadzeniem akcji wyłapywania bezpańskich psów,
9) wydawanie decyzji o odebraniu zwierzęcia właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierze rażąco zaniedbane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska albo innej osobie lub instytucji,
10)w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych: 
a)zatwierdzanie statutu spółki wspólnoty gruntowej oraz jego zmiany. 
b) zatwierdzanie planu zagospodarowania i regulaminu użytkowania gruntów i urządzeń spółki oraz wprowadzanie w tych planach i regulaminach zmian i uzupełnień. 
c) tworzenie spółki przymusowej, nadawanie jej statutu oraz wyznaczanie organów spółki i ustalanie wynagrodzenia dla osób nie będących członkami spółki, wyznaczonych do organów spółki. 
d) wyrażanie zgody na zbycie, zamianę lub przeznaczenie na cele publiczne lub społeczne wspólnot gruntowych oraz na zaciąganie pożyczek pieniężnych przez spółkę. 
e) zatwierdzanie aktu zbycia udziału we wspólnocie. 
9)w zakresie prawa wodnego: 
a) zatwierdzanie ugod w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach. 
b) nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabranianie wprowadzania przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych, 
c) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych. 
d) zarządzanie ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią. 
e) zobowiązanie do wykonania prac zabezpieczających przed powodzią lub dostarczenia posiadanych materiałów. 
f) przyznawanie odszkodowań za straty z tytułu udziału w ochronie przed powodzią. 
g) nakazywanie właścicielom gruntów sprzątnięcia plonów w oznaczonym terminie z terenów zmeliorowanych, zaopatrzonych w urządzenia nawadniające. 
h) wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
11) w zakresie zapobiegania narkomanii i nasiennictwa: 
a) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi. 
b) nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności. 
12) w zakresie ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami: 
a) przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów. 
b) wzywanie do wykonania określonych czynności lub wykonanie zastępcze. 
c) przyznawanie zasiłków właścicielom gruntów rolnych, którzy zwalczając choroby, szkodniki i chwasty, ponieśli straty gospodarcze. 
13) w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt: 
a) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną, a w przypadku wałęsania się psa chorego lub podejrzanego o wściekliznę, podjęcie starań mających na celu jego schwytanie lub zabicie, a w razie niemożliwości dokonania tego – powiadomienie sąsiednich gmin i najbliższego komisariatu policji. 
b) zabezpieczenie jednostek upoważnionych do grzebania zwierząt. 
c) tworzenie grzebowisk i miejsc spalania zwierząt. 
d) w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego dawanie poleceń właściwym organom w celu jego usunięcia. 
e) współpraca z organami inspekcji weterynaryjnej w zakresie ich działania. 

14) w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych: 
a/ wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne. 
b/ przygotowywanie uchwał Rady Gminy o objęciu ochroną na jej obszarze gruntów rolnych zgodnie z kwalifikacją ujętą w ustawie. 
c/ wnioskowanie o przyznanie odszkodowania z tytułu wczesnego wyrębu drzewostanu na gruntach leśnych oraz umarzanie należności opłat leśnych z tytułu wyłączenia gruntu. 
d/ nakazywanie wykonani określonych zabiegów ochrony roślin przed chorobami, szkodnikami, jak również upraw przed chwastami. 
e/ przygotowywanie projektu planu gospodarowania na obszarach ograniczonego użytkowania. 
f/ nakazanie zniszczenia upraw, przemieszczenia zwierząt lub dokonania ich uboju w razie prowadzenia produkcji w sposób naruszający gospodarowanie na obszarze ograniczonego użytkowania w porozumieniu z Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym. 
g/ wydawanie opinii w sprawie rekultywacji gruntów. 
15) w zakresie gospodarki nieruchomościami: 
a) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego. 
b) dokonywanie sprzedaży, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność gminy. 
c) nieodpłatne przejmowanie gruntów stanowiących własność skarbu państwa w użytkowanie wieczyste, użytkowanie lub użyczenie. 
d) nieodpłatne przekazywanie gruntów stanowiących własność gminy na własność skarbu państwa lub innej gminy, albo w użytkowanie wieczyste, użytkowanie lub użyczenie. 
e) przekazywanie gruntów gminnych komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w zarząd. 
f) użyczanie gruntów gminy osobom fizycznym, osobom prawnym lub komunalnym jednostkom organizacyjnym, nie posiadającym osobowości prawnej. 
g/ sprzedawanie lub oddawanie w użytkowanie wieczyste gruntów, stanowiących własność gminy, a także sprzedaż wolnych budynków i innych urządzeń oraz wolnych lokali, stanowiących własność gminy w drodze przetargu. 
h) przejmowanie własności gruntów wydzielonych pod ulice /za odszkodowanie lub w drodze umowy/. 
i) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy. 
j) przejmowanie na własność gminy gruntów nie wchodzących w skład działek oddanych /w zamian za nieruchomości objęte scaleniem i podziałem/, a w szczególności gruntów wydzielonych pod ulice i place. 
k) wypłacanie odszkodowań za grunty, które przeszły na własność gminy, za urządzenia oraz drzewa i krzewy. 
l) wnioskowanie o dokonanie zmian wpisów w księgach wieczystych oraz założenie nowych ksiąg wieczystych. 
ł) podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę lub najem. 
m) zawiadamianie najemców lub dzierżawców o przysługującym pierwszeństwie nabycia oraz byłych właścicieli nieruchomości przejętych na rzecz skarbu państwa lub spadkobierców również i pierwszeństwie nabycia. 
n) przygotowywanie decyzji o rozwiązaniu umowy o oddaniu gruntów w użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów. 
o) zlecanie wycen nieruchomości, stanowiących własność gminy. 
p) ustalenie opłat z tytułu użytkowania wieczystego i zarządu oraz innych opłat. 
r) wnioskowanie o wywłaszczenie nieruchomości na rzecz gminy po uprzednim przeprowadzeniu rokowań z właścicielem o nabycie w drodze umowy. 
s) korzystanie z przysługującego prawa pierwokupu. 
t) ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na nieruchomości stanowiące własność gminy. 
u) rekultywacja gruntów zdewastowanych i zdegradowanych przez nieznane osoby. 
w) opiniowanie planów podziału nieruchomości, ich zatwierdzania oraz prowadzenie procedur scalania gruntów. 
z) zatwierdzanie i wydawanie decyzji o rozgraniczeniu i podziale nieruchomości. 
16) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem i przygotowaniem 
spisów rolnych i powszechnych. 
17) oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi. 
18) współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Izbą Rolniczą i innymi organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa.

19) w zakresie drogownictwa.
a) zapewnienie funkcjonowania urządzeń gminnej infrastruktury technicznej i nadzór nad ich eksploatacją (drogi, mosty, komunikacja). 
b) wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg wojewódzkich i powiatowych. 
c) wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych i lokalnych. 
d) zaliczenie drogi do kategorii dróg zakładowych. 
e) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych i gminnych. 
f) zarządzanie siecią dróg gminnych.
g) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, 
g) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia. 
h) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym gminnych i lokalnych obiektów nie związanych z gospodarką drogową. 
i/ wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej i naliczanie z tego tytułu opłat. 
j) organizowanie zaopatrzenia materiałowego na poprawę przejezdności dróg polnych oraz gminnych wymagających działań interwencyjnych ze strony gminy. 
k/ podejmowanie działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg tj. zapobieganiem gołoledzi. 
l) ustalanie udziału jednostek w kosztach budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony drogi zakładowej w przypadku, gdy droga zakładowa stanowi dojazd do więcej niż jednej jednostki, a nie ustalono wcześniej tego udziału w drodze porozumienia. 
ł) przygotowywanie dla inwestycji budownictwa drogowego dokumentacji z zakresu zamówień publicznych, udział w przetargach i pełne jej zabezpieczenie. 
m) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew rosnących w pasie drogowym. 

20) w zakresie ochrony kształtowania środowiska: 
a) ustanowienie ograniczeń co do pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz 
środków transportu i komunikacji stwarzających uciążliwość w zakresie hałasu i wibracji 
b) zapewnienie warunków niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości 
c) nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonywania czynności ograniczających uciążliwości dla środowiska 
d) opiniowanie zezwoleń wydawanych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska dotyczących sprowadzania z zagranicy odpadów niebezpiecznych 
e) przedstawianie Radzie Gminy do zatwierdzenia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,
f) zapewnienie warunków do realizacji przepisów o ochronie środowiska oraz kontrolowanie przestrzegania i stosowania tych przepisów na terenie objętym właściwością gminy 
g) powierzanie jednostkom organizacyjnym lub osobom fizycznym (na ich wniosek lub za ich zgodą) funkcji społecznych opiekunów środowiska 
h) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości oraz naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska oraz wprowadzanie w nim zmian . 
i) naliczanie opłat za odprowadzanie gazów do atmosfery. 
21) opiniowanie wniosków o uruchomienie aptek. 
22) w zakresie działalności gospodarczej: 
a) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej, 
b) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji, 
c) wydawanie decyzji odmowy wpisu do ewidencji, 
d) wykreślenie w drodze decyzji administracyjnej z działalności ewidencji gospodarczej. 
e) wydawanie decyzji nakazującej wstrzymanie wykonywania działalności gospodarczej w razie stwierdzenia zagrożenia życiu lub zdrowia,
f) zawiadamianie właściwych organów urzędowych o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności lube jego wykreśleniu (WUS, ZUS. Urząd Skarbowy),
udostępnianie danych ze zbioru danych z zakresu ewidencji działalności gospodarczej,
g) prowadzenie współpracy z Krajowym Rejestrem Sądowym oraz Centralną Informacją o Działalności Gospodarczej,
h) zawiadamianie właściwych organów administracji publicznej o wykonywaniu działalności niezgodnie z przepisami ustawy,
i) inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych oraz informowanie o potrzebach i możliwościach gminy w tym zakresie. 
j) współdziałanie z komisją ds. przeciwdziałania alkoholizmowi. 
j) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z uchwałą rady gminy dotyczącą określenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5 % ( z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz uchwałą określającą zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych. 
k) pobieranie opłaty skarbowej od wniosków na sprzedaż alkoholu oraz wniosków o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych z zakresu działalności gospodarczych. 
l) naliczanie opłat od korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i przygotowywanie decyzji o ich wygaszeniu w przypadku niedokonania opłaty i w innych przypadkach przewidzianych w ustawie. 
23) w zakresie zamówień publicznych:
a) organizowanie postępowań w sprawach o zamówienie publiczne
b) realizacja zadań i załatwianie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
c) koordynacja działań w zakresie zamówień publicznych gminnych jednostek organizacyjnych.
24) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem podatków od środków transportowych
25) wydawanie decyzji określającej wysokość zobowiązań w podatku od środków transportowych.
26) współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w zakresie organizacji szkoleń fachowych, inicjowanie i informowanie o szkoleniach, badanie potrzeb szkoleniowych środowisk rolniczych
27) współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Izbą Rolniczą i innymi organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa.
28) przygotowanie zaświadczeń i poświadczeń stwierdzających staż pracy w rolnictwie,
29) potwierdzanie oświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego oraz posiadani praktycznych kwalifikacji rolniczych 
30) nadzór nad wykonywaniem zadań statutowych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej,
31) sporządzanie wniosków o środki pomocowe.
32) opracowywanie projektów planu rozwoju gospodarczego.
23) realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej.


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. inwestycji i planowania przestrzennego

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Pomoc administracyjna

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Pomoc administracyjna

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kapica Grzegorz
Data wytworzenia informacji:
2013-01-05
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2013-01-05