Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Józefów nad Wisłą zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.ugjozefow.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Strona internetowa Urzędu Miasta Józefów nad Wisłą jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
· Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż niektóre są skanowane;
· Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny;
· Zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań;
· Elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej tj.: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., nie posiadają szczegółowego opisu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Ul — mejlowo urzad@gminajozefow.pl lub telefonicznie 818288338.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. dostępności pod adresem: urzad@gminajozefow.pl. W ten sam sposób można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
· do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp.
Żądanie musi zawierać:
· dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
· wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
· wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Paweł Grabek — Burmistrz,
- Adres: ul. Opolska 33F, 24-340 Józefów nad Wisłą,
- e-mail: sekretariat@gminajozefow.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta w Józefowie nad Wisłą mieści się w jednym budynku, w którym odbywa się obsługa interesantów. Budynek ma jedno wejście główne, do którego prowadzą schody. Budynek nie posiada podjazdu dla wózków inwalidzkich oraz osób ze szczególnymi potrzebami. Przy schodach do wejścia głównego z prawej strony znajduje się przycisk wezwania asysty.
Nie ma miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Przy głównym wejściu do Urzędu po lewej stronie na ścianie budynku umieszczona jest tabliczka brajlowska z wypukłym piktogramem o możliwości wejścia z psem asystującym.
Budynek nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się.
Szerokość drzwi jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. W budynku za drzwiami głównymi po lewej stronie mieści się tablica informacyjna wykonana w technologii tyflograficznej informująca o planie budynku i drogach ewakuacji.
Punkt Obsługi Klienta znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia głównego. Do każdej osoby ze szczególnymi potrzebami po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Klienta zostanie skierowany pracownik merytoryczny, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu sprawy w tym w referatach mieszczących się na I piętrze budynku.
Wewnątrz budynku nie ma windy. Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępny jest tylko hol i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma również toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Przy schodach zamontowane są barierki. Ciąg komunikacyjny (schody)
są kontrastowo oznaczone dla potrzeb osób z uszkodzonym wzrokiem.
Wewnątrz budynku przy wejściu do poszczególnych pokoi są zamontowane tabliczki informacyjne w alfabecie Brajla.
W budynku znajdują się 3 pętle indukcyjne na poszczególnych stanowiskach: Punkt Obsługi Klienta, Kasa i Urząd Stanu Cywilnego.
W Urzędzie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w systemie PJM.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miasta Józefów nad Wisłą prosimy o kontakt:
· telefonicznie pod nr 81 828 83 20,
· poprzez inną osobę,
· przesłanie wiadomości faxem pod nr 81 828 50 70,
· przesłanie e-maila na adres: sekretariat@gminajozefow.pl
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.