Szczegółowe dane komórki
Do zadań Referatu Finansowo – Podatkowego należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu.
2) przygotowywanie projektu budżetu gminy.
3) opracowywanie zakładowego planu kont oraz instrukcji .
4) wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowo – księgowej wójtowi i radzie gminy.
5) opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta w sprawie zmian w budżecie gminy wraz z materiałami kalkulacyjnymi i objaśnieniami
6) naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
7) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg oraz umorzeniem zaległości podatkowych w granicach uprawnień
8) rozliczanie opłaty skarbowej i podatku VAT.
9) kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych i innych jednostek organizacyjnych podlegających radzie gminy.
10) prowadzenie obsługi księgowej i kasowej urzędu gminy oraz jednostek organizacyjnych w ramach zawartych umów.
11) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym i Bankiem wykonującym obsługę.
12) opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw.
13) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów.
14) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu.
15) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat.
16) podejmowanie czynności zmierzającej do egzekucji administracyjnej, świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
17) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
18) przygotowywanie aktów dotyczących podatków i opłat.
19) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
20) prowadzenie ksiąg rachunkowych.
21) prowadzenie ewidencji składników mienia gminnego oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji, ksiąg inwentarzowych i rachunkowych.
22) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń pracowników i innych należności związanych ze stosunkiem pracy oraz przygotowanie dokumentacji w celu ich wypłaty,
23) prowadzenie obsługi kasowej budżetu gminu.
24) uzgadnianie z organami administracji rządowej wysokości środków na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone
25) realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej
Pracownicy
1) opracowywanie projektu budżetu Gminy,
2) nadzorowanie i kontrola wykonywania budżetu Gminy,
3) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
4) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej Gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji Wójtowi, Zarządowi i Radzie Gminy,
5) wykonywanie - określonych przepisami prawa - obowiązków w zakresie rachunkowości,
6) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Referatem Finansowo – Podatkowym którego jest kierownikiem
(Pokaż pracowników archiwalnych)