Szczegółowe dane komórki
Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał Rady,
3) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
4) składanie oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
5) wystawianie upoważnień Kierownikom Referatów i innym pracownikom Urzędu do wydawania w imieniu Wójta decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
6) ogłaszanie uchwal Rady Gminy, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
7) reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed organami administracji rządowej,
8) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
9) rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach działalności Urzędu,
10) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
11) zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu,
12) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
13) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli,
14) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, posłów i senatorów,
15) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od przewodniczącego rady oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
16) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
17) wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie Gminy,
18) nadzór nad wykonywaniem budżetu.
19) koordynuje i nadzoruje sprawy związane z integracją europejską.
2. Wójt sprawuje bezpośredni nadzór nad Referatem Inwestycji, Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Urzędem Stanu Cywilnego, samodzielnym stanowiskiem oświaty i kultury oraz radcą pranym.